Made with your own love!

donderdag 12 maart 2015

Liefde inlijsten! -DIY

Soms kun je niets bedenken voor een DIY en zo heb je opeens een idee. Het schoot me opeens te
binnen. Op de cover van de nieuwe Ariadne at Home staat: Nieuw! miniposter-pagina voor in een lijstje. En toe bedacht ik me dat ik nog heel veel fotolijstjes heb liggen en het eigenlijk wel weer tijd was voor iets nieuws op de schouw. Dus wat lijstjes opgezocht en even langs de kringloop gesjeesd en ik kon beginnen.


We hadden van het klussen nog wat behang over (nooit weggooien, je weet nooit waar je het nog voor kan gebruiken! ;-)) en verder had ik nog wat knutselspulletjes. Ook nog toevallig een lijstje die als een hart uitsnede had, dus dat was helemaal mooi meegenomen. Over de lijstjes die donker waren heb ik een verfkwast gehaald, zodat ze er goed bij passen en fris ogen.

Nu heb ik alle liefde ingelijst en staat er een leuk geheel op de schouw! Dus krijg je eens een fotolijstje, maar weet je niet wat je er mee moet doen? Lijst wat leuke stofjes of restjes behang in en je hebt een hartstikke leuk en origineel effect! :)

Wat heb je nodig?
- restjes behang (of haal kleine stukjes bij een bouwmarkt)
- stof (had ik nog over van de placemats)
- houten hartjes van de action]
- jute touw
- verschillende lijstjes
- lijm/schaar/verf

Maak verschillende combinaties met de behang, stof, jute touw en houten hartjes. De stof hoef je niet
op de achtergrond van bijvoorbeeld behang te plakken, maar kun je gewoon op de glasplaat van het lijstje leggen. Daarna leg je de achtergrond er over heen en het blijft goed zitten. Wanneer je de houten hartjes gebruikt, lijm deze dan op de achtergrond en doe het zonder glasplaat terug in de lijst.

Heel veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten