Made with your own love!

dinsdag 22 maart 2016

Babykamer inspiratie - Scandinavische stijl

Nu Noa een super ritme heeft te pakken en ik de laatste opdracht van mijn opleiding interieurstyling heb ingeleverd is het weer eens tijd om kritisch naar ons eigen huis te kijken. Ideeën had ik al genoeg, maar nu ze nog ten uitvoer brengen. Tijdens mijn opleiding ben ik steeds meer fan geworden van de Scandinavische stijl. Lekker strak, opgeruimd, wat kleur en overzichtelijk. Maar aangezien ik niet in één keer al onze meubeltjes de deur uit kan doen beginnen we gewoon klein ;-) Met Noa's kamer dus. We hebben aan de basis niets gedaan. Een muur wil ik nog gaan verven, maar dat gaat pas gebeuren als het ledikantje er staat. De kleuren in haar kamer zijn overwegend wit, mintgroen en natuurlijk roze! Ook al heb ik de muur nog niet geverfd, toch gaat het steeds een beetje meer lijken op het idee dat ik in mijn hoofd had. Ik put niet alléén inspiratie uit de Scandinavische stijl, want het mag ook best een beetje schattig zijn... ;-)
 
Voor meer inspiratie volg je me op Instagram.
Het hoekje met de commode. Aangezien we niet veel
opbergruimte in huis hebben en ik geen zin heb om het huis vol met kasten te zetten, zal ik het op een andere manier moeten doen. Hier heb ik een grote kartonnen doos beplakt met kadopapier van de Xenos. Zit er super leuk uit en ik kan er veel in kwijt!
 
 
Boven de commode hangt een kastje met drie grote open vakken. Handig voor luiers. Er onder hangt een kralenketting die ik vond bij de Xenos.
 
 






Voor deze twee manden van de Action heb ik zakken gemaakt van de inmiddels wel bekende kanten gordijnen van de Ikea. Alle knuffeltjes van Noa zitten hier in. De geboorteslinger hing in de kraamweek voor ons raam.

Boven haar wiegje hangt een plank met deze posters. De mintgroene Nijntje komt bij de Hema vandaan. Het lichtsnoer maakte ik zelf.
 
 
Werk in uitvoering... Veel van de spullen hier in huis maak ik zelf. Zo ook een mintgroene opbergdoos (van een oude schoenendoos ;-)) met witte plusjes.

De schoenendoos in gebruik. Daarnaast staat een klein kartonnen doosje wat ik weer beplakte met kadopapier van de Xenos.
 

Volgende project zal waarschijnlijk de muur in Noa's kamer zijn. Heb ik weer m'n handen vol aan en kan ik ondertussen bedenken wat ik nog meer in huis wil doen! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten