Made with your own love!

dinsdag 6 oktober 2015

DIY - Neutrale herfstdecoratie

De dagen worden al wat korter en het is heerlijk om 's avonds weer de kaarsjes aan te steken. De zomerspulletjes het huis uit, maar dan moet er wel wat voor in de plaats. Ik vind herfstdecoratie altijd heel leuk, maar zit niet op een bonte kleurenboel te wachten waardoor m'n interieur in een kleuterlokaal veranderd! ;-) Neutrale kleuren gemixt met natuurlijke materialen kunnen in de herfst erg goed. En het fijne is dat (bijna) alles buiten te vinden is!

Zelf ben ik dit jaar met het verven van pompoenen aan de slag gegaan. Het is even een werkje, maar je hebt er lang plezier van. Deze kleine pompoenen die ik heb gebruikt heb ik langs de weg gekocht, maar inmiddels heb ik ze ook bij verschillende bloemisten zien liggen. De verf die ik gebruikt heb is de decoverf van de Action. (Deze gebruik ik vrijwel altijd! Fijne kleuren, matte uitstraling en prima kwaliteit!)Gebruik bij het verven een eierdoosje. Je kunt de pompoenen dan op de punten leggen en zo iedere keer een halve pompoen verven. Om ze mooi dekkend te krijgen heb ik drie lagen aangebracht. Dit in combinatie met het feit dat je telkens de helft verft maakt het een tijdrovend klusje. Let er op dat je een volgende laag verf pas aanbrengt als de laag er onder goed droog is, anders trek je de onderste laag er tijdens het verven als het ware weer af!

Verder heb ik veel decoratiespullen buiten gehaald. De kastanjes en eikeltjes zijn nu overal te vinden. Laat ze van tevoren goed drogen anders gaan ze snel schimmelen. Walnoten had ik thuis nog liggen. Het mos kwam ik tegen bij de Action. Deze is goed gedroogd en behoudt ook prima zijn kleur. Persoonlijk vond ik dit wat frisser dan om het van buiten vandaan te halen.

Dit is wel wat geijkte herfstdecoratie. Het is natuurlijk ook leuk als je wat origineels hebt staan. De geslepen wijnglazen had ik al een tijdje staan en ik wist niet wat ik er mee moest. Door ze op deze manier te decoreren voor de herfst heb ik gelijk leuke waxinelichthouders.
Afgelopen winter heb ik een aantal plaids gehaakt en gebreid. Hier heb ik er nu eentje van opgevouwen in de kast liggen (het leuke is dat dit plaid maar 50 cm. bij 40 cm. is. Door het goed te vouwen lijkt het meer dan dat het is!) met een gewei er boven op. Er staan twee houtschijven achter. Het is heel simpel, maar geeft wel sfeer. Voordeel is dat je deze ook prima in de winter kunt laten liggen. De houtschijven en het gewei komen bij de Action vandaan. In eerste instantie wilde ik een echt gewei, maar aangezien deze vrij prijzig zijn is dit een prima (tussen)oplossing! :)

Bij de ronde schaal ligt een letterslinger. Deze is van echte houtschijven. Aan de ene kant is 'welcome' geschilderd met zwarte letters. Aan de andere kant is krijtverf aangebracht en kun je dus zelf een tekst schrijven die je wilt. Vaak heb ik hem ook voor het raam hangen. Zo heb ik er aan twee kanten plezier van! :) (Je kunt deze slinger bij mij bestellen voor 8,50 Euro. Als je interesse hebt stuur dan een mailtje naar jacolienebeyer@gmail.com).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten